Σάββατο, 2 Μαρτίου 2013

Ο κουρέας της Σεβίλλης από την Εθνική Λυρική Σκηνή


Η Διεύθυνση του σχολείου Φεβρουάριος 2012  απέστειλε αίτημα συμμετοχής για την παράσταση της όπερας του Rossini " Ο κουρέας της Σεβίλλης ". Η παράσταση είναι ειδικά προσαρμοσμένη για παιδιά στο πλαίσιο πραγμάτωσης του έργου " Η όπερα διαδραστικά στα δημοτικά σχολεία ". Πρόκειται να διεξαχθεί με περιοδείες σε ένα μικρό αριθμό σχολείων της ελληνικής επικράτειας τη σχολική χρονιά 2012-13 από την Εθνική Λυρική Σκηνή μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ. Το σχολείο μας διαθέτει τον απαιτούμενο εξοπλισμό και εκπαιδευτικό προσωπικό ειδικοτήτων. (Ωστόσο, δε συμπεριλήφθηκε στα σχολεία  που επιλέχτηκαν)


Η Εθνική Λυρική Σκηνή μας απέστειλε υλικό  όπως καρτέλες και έντυπα με την περίληψη του έργου, αλλά και τη μακέτα του θεάτρου. Ενημερώσαμε σχετικά όλους τους μαθητές μας και τη συναρμολογήσαμε,  δίνοντας έτσι την ευκαιρία να γνωρίσουν έστω και εικονικά τη Λυρική Σκηνή.Τα παιδιά, ερχόμενα σε επαφή με την όπερα, γνωρίζουν μια τέχνη που συνδυάζει μουσική , λόγο και  εικαστικές τέχνες σε ένα σύνθετο σκηνικό έργο.








Τζοακίνο Ροσσίνι

Καρικατούρα του Ροσσίνι σε γαλλική
εφημερίδα 1867
Γόνος μιας μουσικής οικογένειας, ο Ροσσίνι γεννήθηκε στην πόλη Πεζάρο· ο πατέρας του, Τζουζέπε, έπαιζε κόρνο και η μητέρα του, Άννα, ήταν τραγουδίστρια. Εν μέσω μιας ταραχώδους παιδικής ηλικίας, όπου λόγω των πολέμων η οικογένεια αναγκάστηκε να μετοικίσει στη Μπολόνια, ο Ροσσίνι αρχικά εκπαιδεύεται στο τσέμπαλο από τον Τζουζέπε Πρινέττι. Αργότερα γίνεται βοηθός σε ένα σιδεράδικο και τη μουσική του εκπαίδευση αναλαμβάνει ο Άντζελο Τεζέϊ. Μέχρι τα δέκα του χρόνια έχει μάθει να διαβάζει μουσική, να παίζει πιάνο και κόρνο, αλλά και να τραγουδά, ενώ αποτελεί μέλος της χορωδίας της τοπικής εκκλησίας. Ορισμένα έργα, όπως οι έξι σονάτες για έγχορδα, γράφτηκαν όταν ήταν περίπου δώδεκα ετών και ήδη αντανακλούν την επιρροή του Χάυντν και του Μότσαρτ.
Στις 20 Φεβρουαρίου 1816 ανεβαίνει στο Θέατρο Αρτζεντίνα της Ρώμης η πιο γνωστή όπερά του, ο "Κουρέας της Σεβίλλης". Ο αρχικός της τίτλος ήταν "Almaviva" και το λιμπρέτο γράφτηκε από τον Τσεζάρε Στερμπίνι πάνω σε μια εκδοχή του θεατρικού του Πιερ Μπωμαρσέ Le Barbier de Séville. Σαμποταρισμένη από υποστηρικτές του Τζοβάννι Παϊζιέλλο -του οποίου η συνώνυμη όπερα παιζόταν ήδη για 25 χρόνια- αποτέλεσε παταγώδη αποτυχία: οι θεατές σφύριζαν και φώναζαν καθ' όλη τη διάρκεια της πρώτης πράξης. Σύντομα, εντούτοις, η επιτυχία της έλαβε τόσο μεγάλες διαστάσεις, που αντικατέστησε τον "Κουρέα" του Παϊζιέλλο, κληρονομώντας παράλληλα τον νέο της τίτλο. 


Σκηνή από την παράσταση στη
Λυρική Σκηνή
                                              
" Ο Κουρέας της Σεβίλλης είναι ένα αξιοθαύμαστο έργο κεφιού, σπιρτάδας, αλλά και μουσικού αυτοσχεδιασμού. Ο Ροσσίνι ολοκλήρωσε τη σύνθεση της όπερας σε χρόνο-ρεκόρ: μέσα σε μόλις 24 ημέρες εντός 24, χρόνο ρεκόρ, ακόμη και για τα δεδομένα εκείνης της εποχής "

                                                                                                

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου